Jeżeli robisz zakupy w internecie płacąc kartą wkrótce wejdą w życie ważne zmiany, które zmienią sposób potwierdzania płatności za zakupy z użyciem usługi 3D Secure.
Nie zmieni się nic - w sklepie internetowym, który obsługuje 3D Secure, zostaniesz poproszony
o potwierdzenie transakcji hasłem 3D Secure, które wyślemy Ci SMS-em.
Podczas płacenia w internecie obowiązkowe będzie tzw. silne uwierzytelnienie. Od tego dnia sam SMS z Banku nie wystarczy i będziesz musiał inaczej potwierdzić transakcję. Jak to zrobisz, zależy od tego czy jesteś klientem indywidualnym, czy też biznesowym, i z jakiego rodzaju karty korzystasz.
JESTEŚ KLIENTEM INDYWIDUALNYM I KORZYSTASZ ZE „ZWYKŁEJ” (NIE WALUTOWEJ) KARTY?
Masz dwa sposoby:
Zrobisz to w naszej aplikacji mobilnej - SGB Mobile; wystarczy, że aktywujesz potwierdzanie transakcji za pomocą aplikacji. Aktywacja jest prosta i przebiega następująco:
wybierasz w aplikacji swoją kartę,
wybierasz przycisk „Więcej akcji”,
wybierasz „Aktywuj potwierdzanie transakcji za pomocą 3D Secure”,
po pojawieniu się informacji o aktywacji, wybierasz opcję „Aktywuj”,
potwierdzasz aktywację PIN-em do aplikacji mobilnej.
I to wszystko! W ten sam sposób możesz w każdej chwili wyłączyć usługę 3D Secure.
Pamiętaj, że aktywacji możesz dokonać już dziś, samo potwierdzanie płatności w aplikacji mobilnej będzie działać od 31 października. Od tego dnia podczas płatności w internecie zamiast SMS-a z kodem 3D Secure, dostaniesz na swój telefon powiadomienie z aplikacji SGB Mobile. Klikając w nie uruchomisz aplikację, zobaczysz szczegóły swojej transakcji i opcję jej potwierdzenia. Oczywiście ze względów bezpieczeństwa poprosimy Cię o PIN do aplikacji mobilnej.
Jeśli nie masz jeszcze naszej zrzeszeniowej aplikacji ściągnij ją ze sklepu Google Play (Android) lub AppStore (iPhone) wpisując w wyszukiwarkę „SGB Mobile”.
Zrobisz to tak jak do tej pory poprzez podanie hasła SMS, który wyślemy na Twój nr telefonu
i DODATKOWO poprzez podanie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne ustalone wcześniej
w Banku. W związku z powyższym odwiedź swoją placówkę lub skontaktuj się telefonicznie
w celu ustalenia odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne do płatności w internecie. Numery telefonów i adresy placówek znajdziesz tutaj:
JESTEŚ KLIENTEM INDYWIDUALNYM, KTÓRY KORZYSTA Z KARTY WALUTOWEJ LUB KLIENTEM BIZNESOWYM?
Będziesz mógł potwierdzać transakcje wyłącznie według
Pamiętaj, że jeśli nie wybierzesz jednej ze wskazanych metod potwierdzania transakcji,
po 31 października br. Twoje płatności w internecie z 3D Secure nie będą mogły zostać zrealizowane.