Bank Spółdzielczy w Zwoleniu

Ważne linki

Bezpieczeństwo w sieci

Treść strony

  • cyber-security-gd29ae5bb3_1280

Uważaj na próby wyłudzenia poufnych danych przez telefon – przestępcy podszywają się pod pracowników banków!


Ponownie ostrzegamy przed przestępcami, którzy podają się za pracowników banku. Obecnie z reguły są to osoby o wschodnio brzmiącym akcencie. Podają się za pracowników SGB-Banku lub Banku Spółdzielczego pod pretekstem weryfikacji podejrzanego logowania czy transakcji i proszą o instalację oprogramowania Any Desk.

Przestępcy mogą korzystać z techniki tzw. spoofingu numeru telefonu, w taki sposób, by na Twoim telefonie wyświetlił się numer infolinii banku lub zaufanego pracownika banku. W rzeczywistości celem oszustów jest m.in. zdobycie danych do logowania czy narzędzia autoryzacyjnego lub Twoich innych, równie cennych danych.


Przypominamy, że pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o:
 ➡️ podanie haseł dostępu, kodów PIN/SMS lub innych danych pozwalających na dokonanie transakcji
 ➡️ instalację jakiegokolwiek oprogramowania na Twoim komputerze lub telefonie.


W przypadku, gdy:
 ➡️ odbierzesz podejrzany telefon od osoby podającej się za pracownika banku,
 ➡️ masz jakiekolwiek wątpliwości, czy zasadne jest podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego lub innych danych,
 ➡️ podczas korzystania z elektronicznych kanałów dostępu spotkasz się z sytuacją, która wyda Ci się nietypowa, podejrzana lub wzbudzi Twoje zaniepokojenie,

skontaktuj się z bankiem!

 


Pamiętaj – nigdy nie podawaj przez telefon nadmiarowych informacji. Nie zdradzaj szczegółów swoich transakcji.


Jeżeli masz wątpliwości – skontaktuj się osobiście z placówką banku lub zadzwoń do nas na znany Tobie numer telefonu (koniecznie wybierz numer ręcznie, najlepiej korzystając z innego urządzenia).