Bank Spółdzielczy w Zwoleniu

Ważne linki

ZALECENIA I OSTRZEŻENIA

Treść strony

  • SGB_Bezpieczenstwo_900x500

Dbaj o bezpieczeństwo i nie daj się oszustom!

 

 

 

 

UWAGA - ATAKI SOCJOTECHNICZNE NA PARAFIE

Szanowni Państwo,

 

Zauważamy wzmożone celowane ataki na parafie katolickie, klasztory, księży i osoby związanych z parafiami.

Atak przebiega podobnie jak w przypadku typowego przestępstwa „na policjanta”. Oszuści nawiązują kontakt z przedstawicielami parafii i podając się za policjantów/prokuratorów informują ich, że mogą zostać ofiarami cyberprzestępstwa i aby temu zapobiec powinni przekazać środki na bezpieczny rachunek w innym banku. Często takie osoby są informowane, że pracownicy banku również są zamieszani w przestępstwo i nie należy im udzielać żadnych informacji – co bardzo utrudnia nam możliwość weryfikacji transakcji z Klientem i zmusza do stosowania innych praktyk w tym zakresie (np. wizyta w parafii).

Ten model oszustwa pokazuje, że największe znaczenie ma prewencja i uświadomienie Klientom jak wiele zależy od nich samych, aby nie ulegali socjotechnikom wykorzystywanym przez przestępców, jak ważna jest ich świadomość i nie uleganie emocjom, na czym najbardziej zależy przestępcom.

 

 

Poznaj najważniejsze zasady bezpieczeństwa w internecie.

 

Pamiętaj! Jeśli coś budzi Twoją wątpliwość lub nie działa tak jak powinno, jak najszybciej skontaktuj się z infolinią banku.

Czytaj komunikaty bezpieczeństwa, które regularnie są zamieszczane na stronie www.sgb.pl/komunikaty-o-bezpieczenstwie/  

 

 

  • Bez tytułu

Poznaj najważniejsze zasady bezpieczeństwa

  • BEZP WWW
  • BEZP KOMI TEL
  • BEZP KONTAKTY

Dowiedz się więcej o metodach, z których najczęściej korzystają oszuści

  • phishing
  • VISHING I SPOOFING
  • FAŁSZYWE INWESTYCJE
  • OLX
  • OLX.VINTED
  • SZCZEPIENIE
  • PRACOWNIK
  • VBKLIP
  • KAMPANIA

Uważaj na próby wyłudzenia poufnych danych przez telefon – przestępcy podszywają się pod pracowników banków!

 

Ponownie ostrzegamy przed przestępcami, którzy podają się za pracowników banku. Obecnie z reguły są to osoby o wschodnio brzmiącym akcencie. Podają się za pracowników SGB-Banku lub Banku Spółdzielczego pod pretekstem weryfikacji podejrzanego logowania czy transakcji i proszą o instalację oprogramowania Any Desk.

Przestępcy mogą korzystać z techniki tzw. spoofingu numeru telefonu, w taki sposób, by na Twoim telefonie wyświetlił się numer infolinii banku lub zaufanego pracownika banku. W rzeczywistości celem oszustów jest m.in. zdobycie danych do logowania czy narzędzia autoryzacyjnego lub Twoich innych, równie cennych danych.


Przypominamy, że pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o:
 ➡️ podanie haseł dostępu, kodów PIN/SMS lub innych danych pozwalających na dokonanie transakcji
 ➡️ instalację jakiegokolwiek oprogramowania na Twoim komputerze lub telefonie.


W przypadku, gdy:
 ➡️ odbierzesz podejrzany telefon od osoby podającej się za pracownika banku,
 ➡️ masz jakiekolwiek wątpliwości, czy zasadne jest podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego lub innych danych,
 ➡️ podczas korzystania z elektronicznych kanałów dostępu spotkasz się z sytuacją, która wyda Ci się nietypowa, podejrzana lub wzbudzi Twoje zaniepokojenie,

skontaktuj się z bankiem!

Pamiętaj – nigdy nie podawaj przez telefon nadmiarowych informacji. Nie zdradzaj szczegółów swoich transakcji.


Jeżeli masz wątpliwości – skontaktuj się osobiście z placówką banku lub zadzwoń do nas na znany Tobie numer telefonu (koniecznie wybierz numer ręcznie, najlepiej korzystając z innego urządzenia).

 

 

NAJNOWSZE ZALECENIA I OSTRZEŻENIA: